måndag 10 januari 2011

Någon som kan om PHP och MySQL?

Jag har tyvärr inte kunnat uppdatera min blogg sedan några dagar tillbaka och det beror på att jag har haft fullt upp med jobbintervjuer. Förhoppningsvis ska jag hitta mer tid till bloggandet i framtiden. Jag har funderat på att köpa en egen domän, men jag måste nog först lära mig datorspråket PHP och MySQL. Har funderat på att köpa tre böcker: Webbprogramering med PHP av Morgan Augustsson. Build your own database driven webside using PHP & MySQL av Kevin Yank. Apache, MySQL och PHP webdevelopment all-in-one desk reference for dummies av Jeffrey Cogswell. Jag har fått höra att det tar minst några år, ibland upp till 10 år för att bli en bra programerare. Funderar på allvar om jag bör läsa programmering, eftersom jag gillar att syssla med sånt. Vi får se vad som sker i framtiden, men intresset finns från min sida. Det gäller att hitta tid till det eftersom sånt tar enormt mycket tid. Det handlar om att lära sig en helt ny värld, ett nytt språk och ett annat sätt att tänka (logisk, analysera saker och ting från ett annat perspektiv).

Ni som kan progammering får mer än gärna ge mig lite råd kring vilka böcker jag bör kolla upp. Ni får inte glömma att jag är en nybörjare inom området. Även ni andra får naturligvis skriva och kommentera.

Ha det nice så länge! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar